دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، مصداق نسل‌کشی است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، با بیان اینکه نیازمند آموزش «انسانیت، شجاعت، ظلم ستيزي و عدالت خواهي» هستیم، گفت: تنها چنين آموزه هايي است كه می‌تواند به صورت ریشه‌ای جلوی این جنایات را بگیرد.

به گزارش روابط عمومي شوراي عالي آموزش و پرورش؛ محمود امانی دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: این جنایت مصداق نسل کشی در نوار غزه است. جنایات تلخ در غزه در جلوي چشم جهانيان رخ مي دهد و ما قبل از  هرچیز نیازمند آموزش آزادگي و انسانیت هستیم چراکه تنها پرورش چنين انساني می‌تواند به صورت ریشه‌ای جلوی این جنایات را بگیرد.

وی ادامه داد: گروهی متجاوز، کمتر از ۸۰ سال پیش در قلب سرزمين فلسطین مثل یک غده سرطانی جاي گرفتند و به تدريج جمعیت اصلي آن را به سه نقطه مشخص راندند. اما دائماً این غده بزرگ و بزرگ‌تر و محدوده محل حضور مردم فلسطین کوچک و کوچک‌تر شد تا جایی که نهايتا منطقه شمالی را محو کردند و تنها کرانه باختری و نوار غزه باقی ماند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و محدود کردن زندگی برای فلسطینی‌ها، تصریح کرد: این امر بسیار دردناک است. اندیشه‌ها باید مصروف به این امر شود که ما انسان‌هایی را از طریق آموزش و پرورش و خانواده تحویل جهان دهیم که متعهد، مسئولیت پذیر و دارای فهم بالا باشند و بتوانند از حقوق خود و ديگران دفاع كنند.

امانی تاکید کرد: وقتی بسياري از مردم كشورهاي مدعي توسعه از دریچه بی‌عدالتی و ظلم احساس ناراحتی ندارند، نهایتا نیز جلوی این نوع اتفاقات و ظلم‌ها و محرومیت‌ها در جهان گرفته نمی‌شود. امیدوارم این جنایات پیامی جدی در تمام جهان داشته باشد و در تمام جهان نهضتی شکل گیرد تا کودکان، نوجوانان و جوانان قبح این عمل را دریابند و بر عليه چنين اقداماتي يكپارچه به پا خيزند.